wtorek, 25 czerwca 2013

Produkty od Polskiej Róży - moja opinia

Witajcie :)

Jakiś czas temu otrzymałam od Polskiej Róży trzy produkty do testów. Dzisiaj przedstawię dwa z nich ;)



 

 Na początek trochę o firmie:

POLSKA RÓŻA jest całkowicie polską firmą, budującą swą pozycję na rynku od 35 lat. Założona przez Ernesta Michalskiego niezmiennie, od samego początku, działa jako jednoosobowa własność.

W skład Firmy wchodzi zakład przetwórstwa w Falentach Nowych, jedyny w Polsce przystosowany do tego typu produkcji. Stosujemy unikalną technologię, która pozwala zachować w przetworach składniki odżywcze i prozdrowotne w bardzo dużych ilościach.


Posiadamy również dwie ekologiczne plantacje krzewów różanych o łącznej powierzchni 115 hektarów, z których pozyskujemy najwyższej jakości owoce i płatki róż. Pozostałe owoce dostarczane są nam przez sprawdzonych plantatorów.

POLSKA RÓŻA to zespół dynamicznych osób pracujących z pasją, jaka może zrodzić się w działaniu dla dobra człowieka. W dziale produkcji zatrudniamy wykwalifikowanych pracowników kierowanych przez doświadczoną kadrę.
Zakład prowadzi własne laboratorium, gdzie jakość przetworów badana jest na bieżąco.


Produkty POLSKIEJ RÓŻY, delikatesowe konfitury i syropy, ze względu na wysoką jakość, umieszczane są na tzw. wysokiej półce. Przetwory wysokowitaminowe bez cukru znajdują odbiorców na rynku produktów ekologicznych.

Uznanie zdobyliśmy zarówno na rynku polskim jak i zagranicznym, o czym świadczy wciąż rosnąca sprzedaż i rozszerzający się rynek eksportowy, od wielu lat sprzedajemy m.in. do USA, Kanady, Australii, a także do Niemiec i Austrii. POLSKA RÓŻA bierze udział w targach i konferencjach związanych z żywnością i zdrowiem oraz rozwojem przedsiębiorczości (NATURA FOOD Łódź, POLAGRA FOOD Poznań, World of Private Label Amsterdam, Toruńskie Forum Homeopatii i Leków Naturalnych), a także w zagranicznych misjach handlowych (USA, Liban).



Dzisiaj przedstawię konfiturę z płatków róży oraz syrop malinowy ;)



Konfitura z płatków róży to unikalny produkt w skali całej Europy. Słoik pełen mięsistych lecz miękkich płatków, których smak i aromat doceni każdy, kto choć raz ich spróbuje. Konfitura z płatków róż to elegancja, wyrafinowanie i najwyższa jakość. Przetwory z płatków róż od wieków stosowano w aromaterapii lecząc infekcje bakteryjne i choroby dróg oddechowych.

Skład : cukier, płatki róży fałdzistolistnej ( 19 % ), kwas cytrynowy (regulator kwasowości)

Syrop posiada tradycyjny domowy smak i zapach pamiętany przez wielu z dzieciństwa . Jest niezastąpionym środkiem rozgrzewającym i napotnym stosowanym przy przeziębieniu i grypie ma działanie wzmacniające ze względu na zawarte w nim witaminy ( C, B, betakaroten ) Dzięki zawartości kwasu salicylowego ma właściwości antyseptyczne, a obecność związków polifenolowych i pochodnych cyjanidyny zapewnia silne działanie antyoksydacyjne, wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn , neutralizację szczególnie szkodliwych dla organizmu wolnych rodników tlenowych i hydroksylowych.

Skład : cukier, sok z malin ( 37 % ) , kwas cytrynowy ( jako regulator kwasowości )


Konfiturę postanowiłam wykorzystać jako nadzienie do muffinek.

Korzystałam z tego przepisu:

Składniki:

- 2 szklanki mąki
- 2/3 szklanki cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka cukru waniliowego
- 1 szklanka męka
- ok 6 łyżek oleju
- 2 jajka

Do miski wrzuciłam suche składniki tj. mąkę, cukier, proszek do pieczenia, cukier waniliowy a następnie mokre składniki czyli olej, jajka, mleko. To wszystko wymieszałam łyżką. Następnie nałożyłam do formy wyłożonej papilotkami i wstawiłam do nagrzanego do 180°C piekarnika i piekłam ok 25 minut. 


Tak prezentuje się konfitura na cieście:






Po upieczeniu muffinek syrop malinowy wykorzystałam do zabarwienia lukru.

Do tego celu wykorzystałam wodę ( zamiast niej można zastosować np. sok z cytryny), cukier puder oraz dolałam troszkę syropu. Lukier bardzo ładnie zabarwił się na różowo. Oczywiście stopień intensywności możemy kontrolować dolewając mniej czy więcej syropu.

Niestety na tym zdjęciu lukier wyszedł mniej intensywny niż to miało miejsce w rzeczywistości.





Konfitura sama w sobie jest dość słodka, jej smak jest bardzo wyrazisty.
W muffinkach jednak nie jest już ona wyczuwalna jako słodka, jest mniej intensywna jednak nadal bardzo pyszna.

Oczywiście można ją wykorzystać również do innych przepisów choćby do drożdżowych rogalików, naleśników itd. :)

Natomiast syrop malinowy wykorzystujemy również jako pyszny dodatek do herbaty ;)

Koszt konfitury z płatków róży to 12 zł/220 g i 13,50/330 g a syropu malinowego 11,01 zł/500 ml (660 g syropu).






13 komentarzy:

  1. Konfitury z róży mam, ale bułgarskie :) Narobiłaś mi smaczka teraz na nie :) Muffinki uwielbiam, mogłabym jeść tonami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Produkty Polska Róża znam i bardzo lubię.
    Stosuję naturalną witaminę C, sok z żurawiny i nektary

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie wypróbowałam ta konfiturę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Konfitura ma bardzo ladne opakowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Konfitura z płatków róży ma niezwykłą strukturę, która uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam uwielbiam malinowy sok i różaną konfiturę

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta konfitura wygląda cudownie! Fajnie że pomyśleli o takich rzucających sie w oczy opakowaniach :) Nie znałam firmy, ale przetwory z róży lubię, więc jak trafię gdzieś w sklepie to wypróbuję chętnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda smakowicie, choć nei przeadam za konfiturami z róży ;]

    Pozdrawiam|!

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm, ale smakowicie dziś u Ciebie ;) Konfiturę z płatków róży zawsze robiła moja babcia, pamiętam ten wspaniały smak ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Te muffinki wyglądają przepysznie! :)
    Moja ciocia zawsze robi takie pyszne rogaliki z konfiturą różaną, mmm ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim za każdy komentarz :)

Jeśli spodobał Ci się mój blog - zaobserwuj.
Z pewnością będzie mi bardzo miło :)